Yhdistyksemme

Aktiivista toimintaa

Vasemmistoliitto on perinteisesti profiloitunut puolustamaan alueellisesti tasapuolisesti sijaitsevia korkealaatuisia peruspalveluita. Kouluasiat, nuorisoasiat, vanhusten hoito , päivähoito sekä terveyspalvelut ovat meille tärkeitä asioita. Vasemmistolaiset luottamushenkilöt ovat ajaneet tavallisen lohjalaisen etua, yhteiset verovarat on suunnattava sinne, missä ne palvelevat parhaiten lohjalaisten tarpeita. Ihmisten toiveita on kuunneltu ja asioita viety eteenpäin mm. aloitteiden muodossa.

Kuluvalla valtuustokaudella Vasemmistoliiton linjana on kuunnella edelleen ihmisiä, järjestää keskustelutapahtumia ja viedä asukkaiden huolia ja asioita eteenpäin. Kattavien peruspalveluiden lisäksi toiminnan painopisteinä on järkevä ja tasapainoinen kaavoituspolitiikka, jossa palvelut, asuminen ja yritystoiminta rakentuvat Lohjalle tasapainoisesti ja ympäristöarvoja kunnioittaen. Haluamme erityisesti kehittää Aurlahden ranta-aluetta sekä Porlaa. Kohtuuhintaisesta ja riittävästä tonttitarjonnasta on pidettävä huolta, se on yksi suotuisan kehityksen kulmakivistä. Kaupungin omistamien vuokra-asuntojen myymistä emme hyväksy.

Työtä riittää, mutta me emme Vasemmistoliitossa pelkää ottaa vastuuta ja hoitaa lohjalaisten asioita. Voit myös keskustella asioista ja tuoda mielipiteesi luottamushenkilöidemme tietoon valtuustokauden aikana. Luottamushenkilömme ovat myös tulevaisuudessa lohjalaisia varten päättämässä yhteisistä asioistamme.

Hannu Makkonen