Syyskokouksen 2018 kannanotto

Vasemmistoliiton Lohjan osasto valitsi syyskokouksessaan 24.10.2018 Jukka Segerin uudeksi puheenjohtajaksi. Varapuheenjohtajana jatkaa Saara Reiman.

Vasemmistoliiton suosio on kasvanut gallupeissa tasaiseen tahtiin. Viimeisimmässä mittauksessa, jossa tutkittiin, miten myönteisesti ihmiset suhtautuvat eri puolueisiin, Vasemmistoliitto nousi kolmanneksi. Haastatelluista Vasemmistoliittoon suhtautuu myönteisesti 38 %.

Myönteinen suhtautuminen näkyy myös ehdokasasettelussa. Uudenmaan vaalipiirissä on pitkästä aikaa tulossa enemmän ehdokkaita kuin ehdokkaita voidaan asettaa. Tämä lupaa hyvää vaalityötä ajatellen. Valtakunnallisesti Vasemmistoliitolle ennustetaan lisäpaikkoja. Nämä ennustukset antavat uskoa vaalityöhön.

Vasemmistoliiton kasvava suosio antaa hyvät mahdollisuudet paikallisen ehdokkaan Tiina Liimataisen menestykselle. Pitkäaikainen kaupunginvaltuutettu Tiina Liimatainen toimii myös mm. lasten, nuorten ja perheiden lautakunnan varapuheenjohtajana sekä Lohjan kunnalliset JHL osasto 11 puheenjohtajana ja on menestynyt niin kunnallisvaaleissa kuin JHL:n edustajistonvaaleissakin, jossa hän oli yksi vaaliliittonsa ääniharavista koko valtakunnan tasolla.

Vaalivoitto tarvitsee tekijänsä, tule sinäkin mukaan tekemään Vasemmistoliiton vaalivoitosta totta.

Syyskokous antoi täyden tuen Vasemmistoliiton valtuustoryhmälle, joka puolusti Mäntynummen kyläkouluja valtuustossa 10.10.2018. Näin me olemme osoittaneet puolustavamme aidosti kyläkouluja.

Lähde mukaan Lohjan Vasemmiston toimintaan

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.