Jouni Linden on toinen Vasemmistoliittolainen ehdokas Lohjalta ensi kevään eduskuntavaaleissa.

29.10.2014

Jouni Linden töissä

Tiistaina 28.10. Vasemmistoliiton Uudenmaan piirinhallitus on asettanut kokouksessaan Jouni Lindenin Lohjalta ehdokkaaksi ensi vuoden kevään eduskuntavaaleissa. Aiemmin tänä vuonna piirihallitus on asettanut Birgit Aittakummun Karjalohjalta eduskuntavaaliehdokkaaksi.

Eduskuntavaalin ehdokkaaksi häntä ehdotti valitsijayhdistys, jossa on niin Lohjalaisia kun Karkkilalaisia Vasemmistoliiton jäseniä. Valitsijayhdistyksen alulle laittajia olivat Metalliliiton jäseniä. Keskustelu ehdokkuudesta lähti tarpeesta saada ammattiyhdistysliikkeen edustajia ehdolle eduskuntavaaleissa. Eduskunnan päätökset vaikuttavat meidän kaikkien arkeen, siksi sinne tarvitaan lisää niitä jotka tietävät mitä on elämä arjessa.

Jouni Linden on huolissaan siitä että liian moni työläinen ja työtön jää nukkumaan vaalien aikana. Tämä näkyy hänen mielestään myös eduskunnan kokoonpanossa, siellä on liian vähän niitä jotka tuntevat tavallisen ihmisen arkea ja liian paljon sellaisia jotka ovat siitä vieraantuneita.

Ammattiyhdistystoiminnassa Jouni Lindenillä on monia luottamustehtäviä. Hän on Lohjan Metallityöväen ammattiosasto 8:n puheenjohtaja, SAK:n Lohjan paikallisjärjestön varapuheenjohtaja, Metalliliiton Liittovaltuuston jäsen ja työpaikallaan hän toimii pääluottamusmiehenä. Kunnallisia luottamustehtäviä Jounilla on Rakennus- ja ympäristölautakunnan jäsenyyden lisäksi Lohjan kaupungin 2. varavaltuutettu.

Jouni Linden

Puh: 050 3404233